Warning: DOMDocument::loadHTML() [domdocument.loadhtml]: Unexpected end tag : p in Entity, line: 10 in /home/afvallen/domains/dieetuniversiteit.nl/public_html/wp-content/plugins/sharketing-smart-blogger-feedback/nofollow/nofollow.php on line 263

Warning: DOMDocument::loadHTML() [domdocument.loadhtml]: Unexpected end tag : p in Entity, line: 26 in /home/afvallen/domains/dieetuniversiteit.nl/public_html/wp-content/plugins/sharketing-smart-blogger-feedback/nofollow/nofollow.php on line 263
Het Yoghurt Dieet Schema

Yoghurt Dieet Schema


Warning: DOMDocument::loadHTML() [domdocument.loadhtml]: Unexpected end tag : p in Entity, line: 10 in /home/afvallen/domains/dieetuniversiteit.nl/public_html/wp-content/plugins/sharketing-smart-blogger-feedback/nofollow/nofollow.php on line 263

Warning: DOMDocument::loadHTML() [domdocument.loadhtml]: Unexpected end tag : p in Entity, line: 26 in /home/afvallen/domains/dieetuniversiteit.nl/public_html/wp-content/plugins/sharketing-smart-blogger-feedback/nofollow/nofollow.php on line 263

dieet schemaHet yoghurt dieet is een crash dieet. Yoghurt staat in het algemeen bekend als een gezond product. In combinatie met een juiste eetpatroon kan het een positieve invloed hebben op je vetpercentage.

Het yoghurt dieet is moeilijk vol te houden, omdat het erg eentonig is. Een andere dieet die beter vol te houden is en waar velen goede ervaringen mee hebben is het Vitadis Dieet. Je kunt hier ook mijn review terugvinden.

 

Wat Is Het Yoghurt Dieet?

Het is een feit dat je minder trek in eten hebt wanneer je yoghurt toevoegt aan je dagelijkse voedingspatroon. Door yoghurt te eten zal je bloedsuikerspiegel een beter niveau krijgen en hierdoor ben je minder geneigd om zoete voedingsmiddelen op te zoeken.

Een ander voordeel van yoghurt is dat het magere eiwitten bevat. Dit houdt in dat je spieren dit sneller kunnen opnemen en er ook sneller spieren van kan bouwen. Hoe meer spieren je hebt, hoe meer calorieën je gaat verbranden en dit leidt weer tot meer verbranding van vet.Vitadis Recepten

 

Calcium speelt een belangrijke rol bij het verbranden van vetten. En yoghurt zit vol met calcium en daarnaast heeft het een positieve werking op je darmen. We hebben het nu over yoghurt zelf gehad, niet over het yoghurt dieet.

Het yoghurt dieet bestaat zoals de naam al zegt, uit voornamelijk yoghurt. 😉

Maak jij onnodige fouten die het afvallen vertragen?

Doe deze test van Oscar en ontdek je “Afslank IQ”.

Het Yoghurt Dieet en Publiciteit

Maar hoe kan het nou dat de yoghurt dieet zoveel publiciteit heeft gekregen als het niet gezond is?

Nou dit komt door professor Michael Zemel. Michael Zemel is een hoogleraar aan de Universiteit van Tennessee, Knoxville. Hij verteld dat de calcium die in de yoghurt aanwezig is de enzymen in de vet cellen stimuleert en daarmee zouden de vetten sneller verbrand worden.

Allemaal leuk en aardig, maar Michael Zemel is ook het hoofd van een grote non-profit organisatie die zuivel als afslankmiddel promoot. Die non-profit organisatie wordt betaald van geld uit de zuivelindustrie. Niet betrouwbaar..

Het yoghurt dieet betekent volgens professor Zemel elke dag ongeveer twee liter yoghurt eten..

Je moet niet overdrijven met de hoeveelheid yoghurt die is aangegeven.

Realistischer is het om vijf keer in de dag een schaaltje met yoghurt te nemen. Aangeraden wordt om dit te verspreiden over drie of vijf maaltijden door de dag heen. Je kunt het dus ook als tussendoortje gebruiken.

Met het eten van yoghurt mogen er ook andere voedingswaren gegeten worden. Hierbij valt te denken aan 100 gram mager vlees. Dit kan bestaan uit mager rundergehakt.

Kippenvlees of een ander soort mager vlees naar keuze. Ook mag er bij elke maaltijd een boterham met magere kaas gegeten worden. Je kunt dan het beste gebruik maken van bruine brood.

Sporten En Het Yoghurt Dieet

Mocht je sporten tijdens het yoghurt dieet, houdt dan goed in gaten wat je eet. Door de grote tekort aan koolhydraten is het niet gezond om intensief te sporten. Je lichaam zal dan je spieren aanspreken voor hun eiwitten.

Het is niet de bedoeling dat je spieren gaat afbreken. Dit is ongezond en moeilijk weer op te bouwen. Mocht je dus hiernaast ook willen sporten, zorg dan dat je genoeg koolhydraten binnen krijgt.

Koolhydraten houden je bloedsuikerspiegel op peil en zorgen voor de benodigde energie voor je spieren.

Hier onder staat beschreven waar het yoghurt dieet schema uit bestaat.

Wil je een voorbeeld afslank weekmenu incl. recepten en boodschappenlijstje?

Klik hier en ik stuur ze gratis naar je toe.

Het Yoghurt Dieet Schema

Yoghurt Dieet – Maandag Ochtend:

  • Een sinaasappel of grapefruit
  • Een beschuit of geroosterde boterham
  • Koffie of thee zonder suiker/ melk

Middag:

  • Een sinaasappel of grapefruit
  • Een ei
  • Twee bekers yoghurt
  • Twee beschuiten of geroosterde boterhammen

Avond:

  • Twee tomaten
  • Twee eieren
  • Een beker yoghurt
  • Twee geroosterde boterhammen
  • Een kleine kom soep
  • Een halve krop sla eventueel met wat olie, azijn en zout

Gratis Receptenboek Een dergelijk dag is natuurlijk moeilijk vol te houden We hebben in samenwerking met Vitadis Health Care een gratis receptenboek voor je klaargezet met gezonde recepten die je mag gebruiken.

De recepten hebben meerdere voordelen:

  • Laag gehalte calorieën
  • Laag gehalte koolhydraten
  • Laag gehalte aan vetten

 

In dit receptenboek zijn verschillende recepten terug te vinden, onder andere ovengerechten, wokgerechten, kookgerechten en salades.

Yoghurt Dieet – Dinsdag Ochtend:

  • Een sinaasappel of grapefruit
  • Een geroosterde boterham
  • Koffie of thee zonder suiker/ melk

Middag:

  • Een sinaasappel of grapefruit
  • Een ei
  • Twee bekers yoghurt
  • Twee geroosterde boterhammen

Avond:

  • Een sinaasappel of grapefruit
  • Een tomaat
  • Een beker yoghurt
  • Een geroosterde boterham
  • Een bief tartaar eventueel gegrild

Yoghurt Dieet – Woensdag Ochtend:

  • Een sinaasappel of grapefruit
  • Een geroosterde boterham
  • Koffie of thee zonder suiker/ melk

Middag:

  • Een sinaasappel of grapefruit
  • Een ei
  • Twee bekers yoghurt
  • Twee geroosterde boterhammen

Avond:

  • Een sinaasappel of grapefruit
  • 125 gram biefstuk gegrild
  • Een beker yoghurt
  • Een geroosterde boterham

Yoghurt Dieet – Donderdag Ochtend:

  • Een sinaasappel of grapefruit
  • Een beschuit of geroosterde boterham
  • Koffie of thee zonder suiker/ melk

middag:

  • 125 gram kwark
  • Een tomaat
  • Een zure augurk
  • Een geroosterde boterham

avond:

  • Een appel
  • Twee tomaten
  • Een bief tartaar eventueel gegrild
  • Een geroosterde boterham

Yoghurt Dieet – Vrijdag Ochtend:

  • Een sinaasappel of grapefruit
  • Een geroosterde boterham
  • Koffie of thee zonder suiker/ melk

middag:

  • 200 gram vis naar keuze
  • Een tomaat
  • Een geroosterde boterham

avond:

  • Een ei
  • Een tomaat
  • Halve krop sla eventueel met wat olie, azijn en zout

Als je dit allemaal moeilijk vindt en toch op een gezonde manier wilt afvallen, raad ik je het Vitadis Dieet aan. Ik heb er al vele positieve verhalen over gehoord en ik heb het zelf ook een tijd gebruikt met positieve resultaten. Je zult zelf moeten bepalen of het dieet iets voor jou is.

De yoghurt kun je simpelweg in een schaaltje eten, het liefst zonder toegevoegde suiker. Op den duur kan het eentonig worden. Dan kun je er voor kiezen om stukjes fruit in je yoghurt te doen. Denk hierbij aan aardbeien, meloen en citroenen.

Wanneer jij je duizelig voelt, betekent het dat je tekort aan suikers hebt. Je kunt dan het beste wat druivensuiker nemen of een aantal druiven eten.

Net zoals bij het ziekenhuisdieet mag je onbeperkt water, koffie en thee zonder suiker/melk drinken. In het weekend mag je normaal eten. Normaal eten betekent niet dat je terug kunt vallen in je oude voedingspatroon. Geadviseerd wordt om gezonde voeding binnen te nemen.

Deel Je Yoghurt Dieet Ervaringen

Heb je zelf nog het yoghurt dieet gevolgd? Heb je bijverschijnselen gehad of misschien aanvulling op dit artikel..? Laat dan hieronder een reactie achter!

Slank snel af met simpel te maken afslank recepten van Oscar

Oscar Helm heeft een zeer effectieve methode ontwikkeld om af te slanken. Ondertussen heeft hij hier al duizenden mee geholpen.

Zijn methode is volledig wetenschappelijk onderbouwt en geeft je de exacte stappen naar een slank en sexy lichaam.

Er staan meer dan 100 recepten in zijn boek, dus voor ieder iets wat ie lekker vindt.

Volgens Oscar komt uit zijn klantenonderzoek naar voren dat 66% van de mensen aangeeft af te vallen met zijn methode, een getal dat vele malen hoger is dan andere diëten.

Bekijk hier direct zijn heerlijke recepten:

Afslank Receptenbijbel Risicovrij Uitproberen

30 Reacties op "Yoghurt Dieet Schema"

  1. nena says:

    Hoi Fenna Kan ik ook yoghurt op Grieks wijze eten of is deze te vet

  2. Daniel says:

    Hallo,

    Wat wordt bedoeld met een beker yoghurt? De precieze hoeveelheid bedoel ik dan natuurlijk.

  3. bianca says:

    Hoe kan ik bief tartaar en kropsla vervangen

  4. Bianca says:

    Mag je de producten ook als tussendoortje gebruiken of heb je bij dit dieet geen tussendoortjes?

  5. Miranda says:

    hallo fenna,

    Mijn complimenten voor je website. Ik ben zelf erg fan (lees: beetje verslaafd) aan yoghurt, en wil graag een kilo of 3-5 afvallen…dus ben geïnteresseerd om dit tijdelijk te gaan (uit)proberen.

    Nu hoor ik vaak slechte geluiden over yoghurt omdat het van de koe komt. Om die reden eet ik nu vaker geitenyoghurt of soyayoghurt. Wat adviseer jij hierin? En kan/mag ik bij bijv geitenyoghurt zelfde effect verwachten?

    Dank alvast voor je reactie.

    Groet, miranda

    • Fenna Kroes says:

      Hallo Miranda,

      Het maakt opzich niet uit welke soort yoghurt je neemt voor het dieet. Er zijn inderdaad veel discussies gaande met betrekking tot dit onderwerp, maar dat terzijde. Neem vooral yoghurt dat jij het lekkerst vindt (het liefst zonder kunstmatige voedingsstoffen).

      Groetjes,

      Fenna

  6. Sanne says:

    Hi,

    Maakt het uit wat voor brood je eet? Gr Sanne

  7. Paul heijen says:

    Hoi, ben eerste week van januari gestart met diet bestaande uit o.a. yoghurt, optimal en kip/kalkoen produkten, groentes en spelt brood. Avondmaaltijd is een potje olvarit peutervoeding. Geloof het of niet maar tot op heden nog geen enkele keer honger gehad.Honger is te laat gegeten trouwens. Start gewicht was 133,7 Kg !! en nu begin april zit ik op 117 kg en nog dalende.Mijn uiteindelijke target was 100 kg ergens rond augustus echter dat heb ik naar beneden bijgesteld naar 90 kg. Zondag is lekkerbek dag en dan eet ik waar ik zin in heb en ook een glaasje wijn.

    Wordt vervolgd.

  8. annita says:

    ik wil graag weten wat ik biefstuk en bieftartaar in mag vervangen omdat ik geen rundvlees mag en wel varken of kip graag een antwoord en waarom is het zo dat ik die moet eten? waar dient het voor?

    mvg Annita

  9. sara says:

    wat kun je vervangen voor de vis want lus geen vis

    • Fenna Kroes says:

      Hey Sara. Je mag vis ook vervangen door iets anders wat rijk is aan gezonde vetten. Denk hierbij aan noten of avocado’s. Ik hoop dat je zo voldoende weet.

  10. Thirza says:

    Hoi ik heb een vraag over het dieet mag je in plaats van een sinasappel of grapefruit ook sinasappelsap nemen of ander fruit in plaats van een sinasappel of een grapefruit?

    En mag je ook een ei erbij eten en groente als avondeten?

    En mag je ook vis eten?

  11. Maartje says:

    Hoi Fenna,

    Kan je het brood ook door iets anders vervangen en zoals?

    Groetjes!

  12. Dirkje says:

    Hoi Fenna, hoeveel kilo val je gemiddeld binnen 1 week af?

    • Fenna Kroes says:

      Dit verschilt heel erg dirkje. Het is ook maar welk dieet je volgt en wat je precies wilt bereiken.

      Wil je gezond afvallen: verdiep je dan meer in groene smoothies.

      Wil je snel afvallen: Dan raad ik het vitadis dieet aan.

  13. Sharon says:

    Hoi Fenna,

    Dankjewel voor je antwoord. Ik begrijp het echter nog niet helemaal. Omdat op deze website uitgebreid wordt ingegaan op het yoghurtdieet ging ik ervan uit dat jij deze ook gevolgd heb waardoor je 6-7 kilo bent afgevallen.

    Bovenin de pagina wordt inderdaad ingegaan op de groene smoothies maar verder niet. Is het yoghurt-dieet dan wel effectief en waarom ben jij er niet heel positief over?

    Groetjes Sharon

  14. Sharon says:

    Hoi Fenna,

    Hoe vaak heb je dit dieet gedaan en ben je 6-7 kilo afgevallen in eén week?

    Groetjes Sharon

    • Fenna Kroes says:

      Hoi Sharon,

      Ik ben persoonlijk geen fan van het yoghurt dieet. Ik heb mijn resultaten behaald met groene smoothies. Ik zal je hieronder wel even een link geven.

      Ik raad je aan om groene smoothies te proberen. Bij het boek praktische smoothies vertellen ze ook een aantal dingen over afvallen die voor mij nieuw waren. Het wordt er allemaal makkelijk en helder uitgelegd. Een echte aanrader!

      Mocht je het boek niet gelijk willen kopen, probeer dan een paar gratis recepten die ook via mijn onderstaande link kunt terugvinden.

      Succes Sharon! 🙂

      https://dieetuniversiteit.nl/afvallen-gezond-groene-smoothies-recepten/

  15. danique says:

    Wat voor yoghurt word hier bedoeld?

  16. meg says:

    ik heb een vraagje, moet je het brood en de beschuit droog eten of mag er wel iets magers op

  17. merel says:

    Hallo, ik wil heel graag kilo’s kwijt. En dit past we goed bij me want vind alles wel lekker, behalve de eieren… is daar een alternatief voor? Zo nee, mag heten gebakken worden ipv gekookt 🙂

    • Fenna Kroes says:

      Hoi Merel! Het is belangrijk dat je wel je eieren blijft eten. Dit mag gebakken zijn of gekookt. Eieren bevatten belangrijke bouwstoffen voor je lichaam die je liever niet wilt missen tijdens het yoghurtdieet.

  18. Tom says:

    Wat als ik op de sportdagen wel gewoon ga eten en de rest van de dagen niet? Dus als ik niet sport, volg ik het yoghurtdieet. Als ik wel sport, eet ik zoals altijd.

    • Fenna Kroes says:

      Hoii Tom,

      Dit zal geen enkel probleem zijn. Ik raad het dieet niet aan, maar je voorstel is beter dan alleen maar het yoghurt dieet te volgen.

      Fenna

Laat een reactie achter

Verplichte velden zijn gemarkeerd met *