free
hit counter

Een 13 Dagen Dieet Dat Werkt? Hoe zit dat?

Iemand die wilt afvallen, doet dit het liefst op een manier dat de finish in zicht is. Daarom wil je liever een dieet volgen die op een gegeven moment zijn afgelopen.

Zo ook het 13 dagen dieet, een dieet dat erop gericht is om in deze periode je metabolisme te veranderen, zodat je in die tijd wel 7 tot 8 kilo kan verliezen.

Dat is natuurlijk erg aantrekkelijk om voorgeschoteld te krijgen en daarom is het 13 dagen dieet ook zo populair in Nederland.
Het idee achter het 13 dagen dieet is dat de verandering in je metabolisme ervoor zorgt dat mensen hierna geen last zullen hebben van het jojo-effect.

Daardoor kan iemand het 13 dagen dieet volgen en daarna weer gewoon verder gaan met zijn leven en zijn oude eetgewoontes oppakken. Dus niet hetzelfde als een koolhydraatarm dieet zoals sommigen beweren. Een koolhydraatarm dieet is namelijk gezonder.

Zo biedt dit dieet dus het beste van beide werelden: er is een finish in zicht en men heeft geen last van gewichtstoename na afloop.

Te mooi om waar te zijn toch..? Dat is het ook!

De Nadelen Van Het 13 Dagen Dieet

Het 13 dagen dieet bezwijkt onder zijn eigen claims, want het idee dat iemand zijn metabolisme kan veranderen in zo’n korte tijd is erg sterk.

Het is feitelijk namelijk niets anders dan een crashdieet, maar dan enkel een die wat langer duurt.

Dat wil echter niet zeggen dat iemand direct geen last meer zal hebben van het jojo-effect. Tijdens het 13 dagen dieet verminder je de voedselinname namelijk drastisch, dus dan is het niet meer dan logisch dat iemand daar na afloop op zal reageren.

Het gebeurt misschien niet direct, maar uiteindelijk komen die kilo’s er toch weer aan.

Er is echter wel een andere manier gevonden die afvallen op een gezonde wijze mogelijk maakt. Hierbij loopt men ook geen risico op het jojo-effect en dus klinkt dit veelbelovend.