free
hit counter

5 kilo afvallen in 1 week – 5 Tips

Veel mensen hebben als wens om 5 kilo af te vallen, en willen dan ook het liefst die 5 kilo afvallen in 1 week.

Dit lijkt vaak onmogelijk, maar dat is het niet zolang je een aantal belangrijke regels naleeft. Als je deze regels volgt dan kun je gemakkelijk 5 kilo afvallen in 1 week, je zult je er dan alleen wel echt aan moeten houden.

5 tips om 5 kilo af te vallen

Vooral als je in het begin een tijd ongezond hebt geleefd en een paar tips gaat toepassen dan ga je al snel resultaat zien. Met deze tips begin je gelijk goed!
5 kilo afvallen in 1 week broek

1. Begin met meer bewegen

Beweeg vanaf het begin van de week meer dan dat je normaal doet. Sporten bij de sportschool is bijvoorbeeld een goed idee, maar ook wandelen, fietsen en hardlopen kunnen goed helpen. Het is van belang dat je lichaam de kans krijgt om calorieën te verbranden.

Is het voor jou mogelijk om ook met de fiets naar je werk toe te gaan, doe dat dan een paar keer in de week. Vrijdag ga je bijvoorbeeld fietsend naar werk en de rest van de dagen gewoon met de auto. Wanneer dit eenmaal een gewoonte wordt, kun je ook meerdere dagen met de fiets gaan.

2. Begin met een proteïne dieet (ook wel bekend als een eiwitdieet)

Wanneer je begint met een proteïne dieet (eiwitdieet) is het belangrijk dat je de regels van het dieet naleeft om er zeker van te zijn dat het dieet ook daadwerkelijk effect zal hebben.

Een proteïne dieet is gebleken één van de meest effectieve manieren van afvallen, dit komt doordat een proteïne dieet weinig tot geen koolhydraten bevat. Koolhydraten zijn als benzine voor het lichaam en koolhydraat geven het lichaam energie, maar wanneer het lichaam niet voldoende koolhydraten binnenkrijgt en dus weinig energie dan zal het de energie ergens anders vandaag moeten halen.

Zodra dit proces (ook ketose genoemd ) plaats begint te vinden, dan zal het lichaam gebruik gaan maken van zijn voorraden ( vet ). En als dit gebeurd, dan zul je afvallen.

Nu ben je al aan het sporten, en hiermee verlies je ook al gewicht maar met het dieet kun je al zo’n 4 kilo in een week verliezen. Wanneer we dus beweging en een proteïne dieet combineren zou 5 kilo afvallen in 1 week geen enkel probleem moeten zijn.

Deze manier van afvallen wordt door heel veel mensen toegepast, en ook aangeraden wanneer je in een kortere periode gewicht wil verliezen. Het is echter wel belangrijk dat je ook na het 5 kilo afvallen in 1 week doorgaat met het dieet, anders zou het gewicht namelijk zo weer terug kunnen komen en dit zou zonde zijn van alle tijd en moeite!

3. Vervang je drankjes

De drankjes die je dagelijks drinkt bevatten meer calorien dat bekend is bij vele mensen. Probeer drankjes te vermijden die je in de supermarkt kunt kopen. Dus ook fris en alcohol!

Ga over op water, groene smoothies, koffie, thee. Wanneer je dit twee weken blijft vasthouden ga je merken dat je geen zin meer hebt in alle sapjes die je normaal gesproken bij de supermarkt zou kopen.

4. Lichte maaltijden

Het begint inmiddels zomer te worden en dat is het ook veel lekkerder om lichte maaltijden te nemen zoals salades of groene smoothies. Of denk hierbij aan kwark als lunch.

Het is dus erg belangrijk dat ook je tussendoortjes geen koekjes of drankjes worden met vele zoetstoffen. Probeer voor de verandering een appel te eten als tussendoortje.

Persoonlijk ga ik elke dag voor een groene smoothie als lunch gecombineerd met verse groentes en fruit.

5. Word gespierder

Ik kan me voorstellen dat onze 5e tip vreemd kan overkomen, maar niets is minder waar. Spierweefsel verbrandt namelijk vet, zelf in ruststand. Dus wat wil je nog meer?

Hoe meer spiermassa je hebt, hoe minder snel je aan vet zult aankomen.